Skip to content
BSF International |Welkom op de website van BZG Belgïe                                                          FR / NL / EN
  • Nederlands
Bibliotheken Zonder Grenzen

Bibliotheken Zonder Grenzen

Dit is dringend. Dringend nood aan lectuur. Doneer nu!

  • Wie zijn wij ?
    • Wat wij doen in België
    • Ons team
    • Onze partners
    • Onze vacatures
    • Contact
  • Actualiteit
    • Blog & Rapporten
    • Nieuwsbrief
  • Onze projecten
    • Cyber Helden
    • Khan Academy
    • Karibu – Leer gratis Nederlands
    • Digital Buddies
  • ONZE TOOLS
    • Voor leerkrachten
    • Voor ouders
    • Voor kinderen
  • ONS AANBOD
    • Khan Academy voor leerkrachten
    • Cyber Helden voor scholen
    • Cyber Helden voor buitenschoolse organisaties
  • DONEREN

Een jaar ondersteuning met Khan Academy in het Atheneum van Laken

Na de eerste succesvolle samenwerking in 2023-2024 met het Koninklijk Atheneum van Laken, heeft het team van Khan Academy de school een uitgebreide ondersteuning aangeboden voor het hele schooljaar van 2024-2025.

Dit project was een primeur voor BZG België. Het doel van dit langlopende proefproject was: 

  • Het gebruik van digitale technologie in de klassen bevorderen. 
  • Het vertrouwen van leerkrachten in het gebruik van digitale hulpmiddelen, met name Khan Academy, versterken.  
  • De zelfstandigheid van leerlingen en hun motivatie om te leren stimuleren.  

Vanaf het schooljaar van 2024, heeft BZG België acht wiskundeleraren van het eerste en tweede middelbaar opgeleid in het gebruik van Khan Academy in de klas. Tegelijkertijd werden er gezamenlijke lessen in de klas aangeboden om de leerlingen te helpen zich het platform eigen te maken. 

Door krachtige pedagogische hulpmiddelen zoals Khan Academy toegankelijk te maken, biedt BZG België een concrete oplossing op het gebrek aan gelijkheid in het Belgische schoolsysteem. 

Concrete en veelbelovende resultaten:

Dankzij deze langdurige begeleiding konden we de effecten van onze acties in praktijk meten. De feedback van de leerkrachten is zeer positief.  

  • Aan het einde van het project gaven de leerkrachten een gemiddelde tevredenheidsscore van 4,8/5 voor onze opleidingsmodules, over alle criteria heen (inhoud van de opleiding, ondersteunend materiaal, tempo, kwaliteit van de module…). 
  • Hun beheersing van het platform is aanzienlijk verbeterd, met een 2,5/5 aan het begin van het project tot 4,3/5 aan het einde van het project. 
  • 83 % van de leerkrachten voelt zich nu in staat om Khan Academy zelfstandig te gebruiken.  
  • 100% van de leerkrachten is van mening dat Khan Academy de kwaliteit van hun pedagogisch werk verbetert.  

Inspirerende getuigenissen 

De deelnemende leerkrachten deelden hun feedback over Khan Academy en de begeleiding van BZG België met ons. Inspirerende reacties die ons motiveren en ons overtuigen van het belang van onze begeleidingsopdrachten: 

“[Khan Academy,] gebruik ik overal in mijn lessen. Ik gebruik het nu met leerlingen die technische vakken volgen, met professionals en zelfs met CEFA. Ik maak mijn lessen en bekijk vervolgens de video’s en lessen die ik relevant acht voor mijn eigen lessen.” – Sokhna, wiskundeleerkracht

“Aangezien Khan Academy verschillende leerniveaus biedt, gaande van theorie tot oefeningen, is het heel gemakkelijk om in te spelen op de verwachtingen of behoeften van de leerlingen […]. Deze flexibiliteit maakt het echt mogelijk om te differentiëren.” – Souhaeil, wiskundeleeraar

“Omdat Khan Academy door BZG is aangepast aan de Franse en Nederlandse einddoelstellingen, kan een wiskundeleraar van elk niveau zich snel thuis voelen op het platform.” – Souhaeil, wiskundeleeraar

“Ik gebruik Khan Academy al enkele jaren, maar dankzij de begeleiding van BZG konden we onze bestaande kennis beter concretiseren.” – Sokhna, wiskundeleerkracht 

 

Leer Khan Academy gebruiken met je leerlingen!

Met onze verschillende opleidingsmodules  ontdek je  de mogelijkheden van Khan Academy en krijg je praktische tips om de tool op een leuke en effectieve manier te gebruiken, afgestemd op  je  onderwijsdoelen. 

Onze opleidingen zijn gratis. Ga voor meer informatie naar onze opleidingspagina.

Ik ben geïnteresseerd

Secondary Menu

  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • fa-instagram
  • fa-facebook-f
  • fa-twitter
  • fa-linkedin
  • fa-paper-plane
Llorix One Lite powered by WordPress
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
View preferences
{title} {title} {title}